Η πατριαρχία και η έμφυλη βία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του εξουσιαστικού-καπιταλιστικού κόσμου και του σκοταδισμού της σάπιας κοινωνίας, της οποίας κομμάτι αποτελούμε και εμείς. Μέχρι τώρα έχουμε, τουλάχιστον, καταφέρει να κάνουμε μικρά βήματα προόδου ως προς την δημοσιοποίηση παραβιαστικών και κακοποιητικών συμπεριφορών με σκοπό να προστατεύσουμε τις κοινότητες μας, να προσφέρουμε έναν “ασφαλέστερο” χώρο στα άτομα που έχουν δεχθεί βία και να εντείνουμε την προσπάθεια δημιουργίας δεσμών εμπιστοσύνης στον δρόμο με σκοπό να νιώθουμε όλα λίγο πιο ελεύθερα και άνετα στο να ζητάμε και να δεχόμαστε βοήθεια και λίγο πιο σίγουρα για το τι μπορεί να ακολουθήσει μετά από μία δημόσια καταγγελία. Έχουμε, επίσης, προσπαθήσει να αποκτήσουμε κάποια μινιμαρισμένα αντανακλαστικά ως προς την αντιμετώπιση των παραβιαστικών ατόμων με κύριο εργαλείο την απομόνωσή τους, αναζητώντας παράλληλα κι άλλους τρόπους καθώς η απομάκρυνση του από τους χώρους μας δεν συνεπάγεται κάποια αλλαγή στην συμπεριφορά του ή την προστασία άλλων ατόμων που δεν ανήκουν στις μικροκοινότητες μας από τις κακοποιητικές συμπεριφορές τους.
Η κοινωνία βρωμάει σεξισμό, σπισισμό και πάνω της καθρεφτίζονται ολοκάθαρα τα πατριαρχικά κατάλοιπα του κόσμου στον οποίο εναντιωνόμαστε και επιλέγουμε να πολεμάμε καθημερινά. Κομμάτι αυτού του κόσμου αποτελεί και το ευρύτερο ανταγωνιστικό κίνημα και δεν είναι λίγες οι φορές που ερχόμαστε αντιμέτωπες με αντίστοιχες συμπεριφορές μέσα σε «απελευθερωμένα» εδάφη, συντροφικές σχέσεις και διαδικασίες. Αυτή είναι άλλη μία φορά, λοιπόν, που η γνωστοποίηση παραβιαστικής συμπεριφοράς αφορά άτομο του αναρχικού χώρου.
Το πρώτο περιστατικό αφορά την επιβολή του ατόμου για χρήση γυμνού φωτογραφικού υλικού μέσω διαδικτύου. Ενώ του γνωστοποιήθηκε πως αισθανόμουν άβολα κατά την διάρκεια της κλήσης η μόνη απάντηση που ήρθε ήταν «θες να δεις τι κάνω;», «θες να δεις πόσο μου αρέσει;». Κι ενώ του είπα πως αυτό εμένα δεν μου προσφέρει κανένα είδους ευχαρίστησης συνέχισε να με κοιτάει με ύφος και να αυνανίζεται ενώ έβλεπε ότι είμαι στα όρια κρίσης. Τις επόμενες μέρες του ζήτησα να το επικοινωνήσει με κοντινά του άτομα και να μιλήσει για το περιστατικό με σκοπό να καταλάβει ακριβώς ποιο ήταν το πρόβλημα με την συμπεριφορά του, να δημιουργήσει ένα support group με σκοπό να μην αποκλειστεί και να συνεχίσει να πορεύεται σε συλλογικές διαδικασίες ως ένα άτομο που δουλεύει πάνω στις παραβιαστικές του συμπεριφορές για να τις αναλύσει και να μπει σε διαδικασία να τις αφήσει πίσω. Κι ενώ εγώ πρότεινα λύσεις και δούλευα πάνω στο περιστατικό το γεγονός ξεχάστηκε και όποτε το έφερνα στην επιφάνεια έμπαινε κάτω από το χαλάκι. Άλλη μια φορά που η αρρενωπότητα επιλέγει να μην αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και τις συνέπειες της χειριστικής συμπεριφοράς του.
Το δεύτερο περιστατικό αφορά την επιβολή του ατόμου κατά την διάρκεια του σεξ. Ενώ του είχε επικοινωνηθεί να μην τελειώσει μέσα μου ο τύπος αυτή την φορά με ακινητοποίησε και έκανε αυτό ακριβώς που του ζητήθηκε να μην κάνει ενώ δεν υπήρχε προφύλαξη με την δικαιολογία «ωχ δεν το κατάλαβα», «ήταν πολύ ωραίο». Αφού συνέβη και ήμουν σε κατάσταση σοκ, αφού έτρεμα και με ευχαρίστησε για το πόσο «ψύχραιμα» το διαχειρίστηκα και πως «ελπίζει να μην αποτελέσει πρόβλημα» πήρα μόνη μου το χάπι της επόμενης μέρας, βάζοντας το σώμα μου αυτή τη φορά σε μία άλλη διαδικασία για ένα σφάλμα που δεν ήταν δικό μου αλλά έπρεπε να αντιμετωπίσω. Η συνέχεια με βρίσκει με νέα τραύματα όσον αφορά την σωματική και ψυχική μου υγεία λόγω του χαπιού. Του επικοινωνήθηκε πως παραβίασε το σώμα μου και μπήκε πάλι κάτω από το χαλάκι και κάθε φορά που επανάφερα το θέμα με απέφευγε μέχρι που στην τελική «του έπεσαν πολλά» και εξαφανίστηκε.
Όχι, δεν είναι ο,τι χειρότερο μπορεί να σου τύχει. Αλλά είναι παραβιαστικές συμπεριφορές που ειδικά εφόσον δεν αντιμετωπίζονται είναι επικίνδυνες. Αυτή είναι άλλη μία απόπειρα προειδοποίησης των υπόλοιπων θηλυκοτήτων και μη για ένα άτομο που δεν σέβεται τα προσωπικά όρια μίας άλλης ατομικότητας είτε από απόσταση είτε από κοντά. Είναι άλλο ένα άτομο που δεν δέχτηκε να αλλάξει και επέλεξε να αποκρύψει επανειλημμένα τις εξουσιαστικές του τάσεις. Όχι, δεν θα μείνει στο μεταξύ μας και όχι, δεν μπορούμε να βάζουμε την πατριαρχία κάτω από το χαλάκι όταν κατεβαίνουμε υποκριτικά στον δρόμο και φωνάζουμε για την αναρχία. Οι παραβιαστές κρύβονται καλά πίσω από ράσα, γραβάτες και ρούχα καθημερινά και κρύβονται ακόμα καλύτερα πίσω από την ταμπέλα του αναρχικού, του αγωνιστή, του καταληψία. Για ακόμα μία φορά βρισκόμαστε αντιμέτωπες με ένα τέτοιο περιστατικό και το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αναβαθμίσουμε τα αντανακλαστικά μας και να βρεθούμε πλάι στα άτομα που δέχονται την βία εξουσιαστικών συμπεριφορών. Δημιουργώντας κύκλους αυτομόρφωσης, ομάδες αντιμετώπισης και στήριξης των ατόμων που έχουν δεχθεί βία αλλά και αυτών που είχαν το προνόμιο να σκεφτούν που μπορούν να παραβιάσουν κατ’ επανάληψη το σώμα και το μυαλό ενός άλλου ατόμου. Σε αυτή την περίπτωση προσπάθησα η ίδια να βοηθήσω το άτομο θεωρώντας, λανθασμένα, πως μπορεί να αλλάξει και να συνεχίσει να συμμετέχει σε αυτό που λέμε «αγώνα». Παρόλα αυτά, η προσπάθεια- όπως και τα περιστατικά- βούλιαξαν σε έναν βούρκο αλαζονείας, ναρκισσισμού και πατριαρχικών κατάλοιπων. Είναι ευθύνη να γνωστοποιήσω τα περιστατικά για να βοηθήσουμε η μία την άλλη, γιατί η σιωπή δεν ήταν ποτέ λύση, γιατί το να σιχαινόμαστε τα παραβιασμένα σώματά μας δεν θα έπρεπε να βιώνεται από καμία.
Ο Κωνσταντίνος Φ., μέλος της συλλογικότητας για τον κοινωνικό αναρχισμό «Μαύρο και Κόκκινο», δηλώνει αναρχικό υποκείμενο και κατεβαίνει στους δρόμους βροντοφωνάζοντας για την γυναικεία χειραφέτηση. Και όταν γυρνάει σπίτι όλα αυτά πάνε περίπατο. Δεν θέλουμε συντρόφους με ψεύτικα προτάγματα, ούτε ανθρώπους που κρύβουν την σαπίλα τους πίσω από ταμπέλες. Θέλουμε, επιτέλους, ανθρώπους που πιστεύουν αυτά που λένε και περνάνε στην δράση. Ζητάμε για ακόμα μια φορά τα αυτονόητα: σεβασμό, αλληλεγγύη, ειλικρίνεια. Φτάνει πια.
μέλος της κατάληψης Terra Incognita